7/23/2013

kako se leci isijas | bolovi u krstima

Kako se leci isijas


Isijas nastaje usled prolapsa lumbalnih intervertabilnih diskusa koje ostecuje kicmene korenove.
Ovo je zvanicno medicinsko objasnjenje .U narodu se srecu mnogi drugi termini bolovi u krstima,krstobolja ali je opste prihvacen isijas,imajuci u vidu da je u pitanju jako cesto oboljenje,koje pogadja dobar deo populacije.
Zasto nastaje isijas?
Rano starenje organizma kao i degenerativne promene diskusa(medjuprsljenskog) su najceci uzrocnici isijasa.Jako je cest slucaj da kad poksamo podici tezi teret iz nekog  nezgodnog polozaja ,dodje do pucanja diskusa(njegovog fibroznog prstena)...Takodje  uzrok ne mora biti samo podizanje tereta,već i posledica od loseg drzanja tela,preterane tezine,cesto se javlja isijas u trudnoci,zatim spavanje na isuvise mekanom lezaju,istezanje misica i dr.
kako se leci isijas
Postoje dokazi da je velik broj ljudi koja danas  boluju od isijasa,ranije imao neke simptome ukocenih ledja kao sto su bolovi u krstima i sl.Znaci da su bolovi u ledjima prethodili  isijasu,na sta narocito treba obratiti paznju.Kod bilo kog oblika oboljenja nas je savet da vam je potreban kiroprakticar odmah na pocetku jer ce to znacajno ublaziti bolove koji tek dolaze.Blago receno bolovi u krstima mogu postati neizdrzljivi ako se ne reaguje na vreme.Bol se moze produziti od jedne nedelje pa do 6 meseci.Nazalost vecina ljudi se za lecenje isijasa obrati prekasno.
Klasican prikaz osobe koja boluje od isijalgije 
krstobolja,bol u donjem delu ledja ,potkolenici i listu .Cesto je bol u listu najjaca i najizrazenija i izazivaju je pokreti pregibanja,kad pokusaja podizanja predmeta sa poda i dr...Brisanje ledja peskirom ako nam je noga blago podignuta i sl.Bol u nogama se i moze seliti iz jedne u drugu,redje se desava da zahvati obe noge.
Kod zapustene i jake bolesti sve aktivnosti su bolne,bez razlike da li hodamo,sedimo ili lezimo.
Razlike u boli su velike i naravno individualne.Medjutim znatno se mogu smanjiti ukoliko reagujete na vreme.
Tako da bol u ledjima koja se blago spusta niz nogu i intenzivna ,jaka, zestoka, trgajuca bol u listu svakako nisu isto.Mogu se javiti trnici,zmarci trnjenje prstiju na nozi.
Kod bilo kog oblika svakako se obratite vasem lekaru,neurologu ili kiroprakticaru na vreme.
Ono sto takodje može da ublaži tegobe su narodni biljni pripravci.Ono na sta posebno treba obratiti paznju je da nestrucnom upotrebom bilja moze doci do tezih ostecenja koze.


Kako se leci isijas ?

recept za isijas br.1

  • 1 kašika zobi
  • 2 dl vode

Kuvati 15 minuta.Dobijeni caj za isijas se pije tri puta dnevno pre jela.U isto vreme treba stavljati obloge od vruce kuvane zobi u cistoj carapi ili platnenoj kesi .Obloge menjati svaka cetiri sata.Treba da su uvek vruce.

lecenje isijasa recept br. 2

250 grama meda se pomesa sa cistim negasenim krecom,deble se nanese na lanenu krpu i privija na bolesno mesto.

isijas leceneje recept br.3 

masirati bolna mesta svaki dan sa smrekovom smolom,sve dok bol potpuno ne isczezne

recept za isijas  br.4  
potrebno :

  • 20 grama vrbove kore
  • 20 grama brezovog lisca i pupoljaka
  • 10 g cveta zove
  • 10 g cveta lipe
  • 10 g lista koprive
  • 10 g rastavic trave

priprema napitka:
dobro isitniti i promesati,uzeti 1 kasiku smese i kuvati 5 minuta u 2 dl vode u poklopljenom sudu i posle 10 minuta ocediti i sto toplije piti.U slucaju jakih bolova uzeti 4 kasike smese,kuvati 5 minuta u pola litre vode,procediti,zasladiti medom i piti svaka 2 sata po jednu solju sto toplijeg caja.
Ovako dobijeni caj za isijas se moze piti i za  lecenje reume,artritisa  i gihta.

Kako se leci isijas

Broj komentara: 16 :

  1. Iz licnog iskustva znam da protiv isijasa jedino pomaze plivanje, aerobik u bazenu, setnja i lagane vjezbe. Ja to radim od 2002 godine kada mi je predlozena operacija kicme. Najbolji specijalisti su mi prdlozili ove vjezbe jer nisam pristala na operaciju. Danas se bavim folklorom, kao koreograf vodim dvije folklorne grupe i od 2003 nisam nikada legla u krevet pa da nemogu ustati kao sto je bilo prije. Znaci samo vjezbe i nista drugo ne pomaze

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Veoma lep odgovor,nas organizam je savrsen,i naucen je da se sam leci ako mu mi dopustimo,ne kazem da ne postoji i poneki izuzetak.Mi se ucimo da lecimo bolesti,a ne ucimo da se lepo ophodimo prema nasem telu.Telo i duh mora da postoji ravnoteza.

      Izbriši
    2. Plivanje je dobro za celo telo, jer u vodi nema pritiska na zglobove i kosti, možete se slobodno kretati bez osećaja sputanosti, za to znam sigurno da ne može odmoći kod otklanjanja boli , za ostale metode i pripravke nisam siguran jer nisam probao

      Izbriši
  2. Krojačica sam ,znam što znači išjalgija ,borim se sa tom bolešću uz pomoć magnetskog srca ,tj nosim ih tri na različitim mjestima .Jedno stavim na donji dio leđa ,drugo na bočnu stranu ( boli me lijeva strana ) ,treće ispod koljena . Frma se zove :
    www.energetix-wellness.hr. Rado bih svima bolesnim od ove opake i podmukle bolesti savjetovala : probajte ,meni pomaže ,nosim već treću godinu non stop.Nosim ja više magnetskog nakita ali / pročitajte na inter,stranicama ,adresa je u prilogu .Znam da postoji firma ( registrirana u Srbiji ,Bosni i Hercegovini www.energetix-bh.ba,zatim u NJemačkoj Frankfurt www.energetix.eu.Osnovala je:Dr.h.cPetra Doring.Pokušavala sam sa kiropraktikom ,to je kratkog vjeka ,bol se vraća .Nošenje magnetskog nakita ( MAGNETSKO SRCE I MAGNETSKI ULOŠCI ),dali su mi veliki pomak ,naravno tu su i vježbe..uz to i fizikalna terapija ,bez toga ne može jer vježbajući pokrećemo muskulaturu ..Napominjem da mi je savjetovana operacija ,ne hvala za sada nebih ,a uz tu jaku išjalgiju imala sam i karcinom štitnjače koji su mi odstranili operacijom ,e tu ne bih ono : neću : morala sam ali :uz nošenje magnetskog nakita ja sam izbjegla radioaktivni jod i nema više ni jedne stanice ,a da dodam u slučaju da netko ima ili je imao karcinom štitnjače neka pije što više blendanog voća i povrća ;savjet Viktorije Boutenko,a sada i mene iz osobnog( ličnog) iskustva .Lijep vam pozdrav svima i želim vam što manje stresa ,a više radosti u ovom ne baš ružičastom životu ...Za kraj ,probajte nosti nakit ,meni pomaže ,lijep je i dekorativan ,a proizvod je od neodimskog čelika ,nema nikla ....

    OdgovoriIzbriši
  3. Trudna sam 4 mjesec imam problem s isijasem,ljekari mi nedaju nikakvu terapiju lezim vec 15 dana ali nema nikakvih naznaka za poboljsanje.Prije trudnoce sam svasta probala ali na kratko zlijecim tabletama i kremam i opet po starom.Ako neko zna kakv prirodni lijek jer sam trudna neka mi javi molim vas...

    OdgovoriIzbriši
  4. probajte sa tinkturom od gaveza!!obloge stavljati najbolje preko noci!!dva puta i bol nestaje!!to je cudo od biljke!!

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja sam isijas dobila u trudnoci. Godinama sam se mucila, isla kod lekara koji mi nije nista pomogao. Po savetu farmaceuta pocela sam redovno da pijem kmpleks vitamin B I resila se muka. pijem svakodnevno po jednu tabletu. Spasla sam se.

    OdgovoriIzbriši
  6. Mjesavinu od meda u sacu I loja, iznad govedjeg ili ovcijeg repa, loj mora biti topal znaci dok se zivotinja zakolje da se guli koza i samo loj sto je u dubinama sa obe strane repa to se izmjesa sa plasticnom ili drvenom kasikom i onda stim mazati oboljelo mjesto ne utrlavati ne previse stavljati nego onako tanji sloj nanjeti i onda se zamota sa providnom folijom-celofanom i drzi se sve dok tijelo sve neupije znaci moze da traje i po par dana ali zasigurno pomaze jer to sam se uvjerila sama bolujem od isijaha vec 13 godina diskus herniju imam po par mjeseci u krevetu nepokretna znala sam biti morfijum koristila i sad kako sam za to saznala od prosle godine ja hvala Bogu jos nisam osjetila bol i netrosim morfijum vise ...sretno svima da vam Bog podari zdravlje da nikad ne osjetite bol :)

    OdgovoriIzbriši
  7. JA LICNO NEMAM PROBLEMA SA ISIJASOM MENE MUCI STRASAN BOL U VRATI I KICMI KOJI SE SPUSTA KROZ NOGU, DA LI NEKO MOZE DA MI DA NEKI SAVET STA DA RADIM???????

    OdgovoriIzbriši
  8. Masirajte tabane po šemi za masazu tabana ,koju možete naći na internetu.Treba masirati deo za kičmu u trajanju od pet minuta svaki taban.Masira se uvek prvo desni pa levi i to samo svaki drugi dan najmanje sedam masaža tj. 15 dana.Prilikom masaze na tačkama gde osetite jači bol,pritisnite malo jače.Možete koristiti bilo koju dečiju kremicu da ne oštetite kožu tabana a ni prsta.Nikako svaki dan jer moramo ostaviti mogućnost odgovora organizmu.Treća masaza će doneti primetan boljitak ali nemojte odustati.Najmanje 7masaža.Svako dobro,baba Dada.

    OdgovoriIzbriši
  9. ja sam imao sportsku povredu i svašta sam probao , ali ulje i kreme od kantariona su mi nekako najbolje ... hvala !

    OdgovoriIzbriši
  10. ja muku mucim sa diskus hernijom L4-L5 godinama, od davne 2008 god. kad su simptomi bili blazi i podnosljiviji i najcesce su napadi bola prolazili sami od sebe, ali u augustu prosle godine pomerajuci pec ja sam osetio veoma jak bol u levom delu kicme duz pola leve noge, najvise sam se mucio ujutru dok se ne razdvizim a posle samo podnoslivi bol tokom celog dana, da bi u martu ove godine ostao vezan za krevet, nemozeci ni do WC-a otici, nit sesti za stolom, nista apsolutno. otisao sam kod jednog lekara koji mi je rekao strogo lezanje mirovanje i prepisao tramadole od kojih sam dobio aritmiju i 5 injekcije deksazon+niflam, i rekao mi da kad mi bol popusti malo da idem na fizikalnu terapiju. ja sam potrazio misljenje drugog lekara ortopeda koji mi je takodje rekao da strogo mirujem i rekao je da ne smem ici na fizioterapiju jer bi moglo postati gore i da nijedan lek nece pomoci nit bolu nit uzroku. evo proslo je 3 meseca ja sam odsecen od svojih svakodnevnih aktivnosti i naravno ocajan neznajuci sta da radim sa mojom mukom. inace ja imam 22 godine i do marta sam aktivno pesacio po 5 km dnevno, sto znaci pokret je bio sastavni deo mene. jeste da drugih aktivnosti poput vezbe nikad nisam radio u zivotu ali je pesacenje ono cega se nisam nikad odrekao. sad nosim magnetni pojas d-r levina i jedino mi je malo olaksao da se krecem po kuci ali ne mogu dugo, a napolju ne vise od 20 metara, onda se sav iskrivim i sve mi utrne od krsta kroz levu nogu pa sve do palca. ne znam sta vise da radim, elektro-akupunktura, zob, kantarionovo ulje, istezanje, 5 mestaca nije dalo ni najmanji rezultat. ne znam gde da trazim vise spas ovo se ne podnosi...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ivo,,,imao sam isti problem 2011,nista nisam tesko radio samo sam neka sitna drva utovarao na traktor.I kada sam zavrsio otisao sam kuci,video sam brata kako vari neku ogradu otisao sam do njega da vidim taj njegov posao,samo sto mi je rekao dajmi cekic etoga blizu tebe jasam se sagnuo i uzeo cekic kada sam krenu da ustanem odjednom mi je bio bol u ledjima kao dami je neko zabio noz u ledja nisam mogao dase uspravim,jauknosam i nekako jedva se uspravio i otisao u kucu da legnem dase odmorim.Posle pola sata probao sam ponovo da ustanem ali je bol bio nepodnosljiv.Otisao sam kod lekara rekao mi je da dobijem jednu inekciju ,kao za prehladu jasam dobio i bol je sasvim malo prestao ali i dalje me je drzalo,samo sam mogao polako setati,nisam mogao brzi hod a kamoli trcat..posle 20 dana i dalje sam imao bol stavljao sam razno razne obloge od bilja ali nije pomagalo.posle 5-6dana je mi preslo u levu nogu,bol je bio nepodnosljiv pogotovu izutra dok sam hladan,kada ustanem bolim me jako i jako sve dok se ne zagrijem ali i kad se setaju ci zagrijem opet boli,nemogu se kako treba sageti,nisam mogao spavati na bokovima i stomaku..samo sam mogao lezat na ledjima i kad lezim ne bolime i tako 6 mjeseci..Otisao sam onako sepav u RUSIJU kao da radim u nadi kao prestace bol za 10 dana,,ali vraga bol je i dalje bio u nozi..Na poslu nisam mogao izdrzat rad pa sam morao lagat sefovima dasam povredio na poslu..Dli su mi slobodno otisao sam kod ruskog ortopeta i fizijoterapeuta objasnijomije sve,na slikama kako je kicima specificna,i da ima razlike u povredama kod ljudi i moze se prehladom kicima sjebat..kazao mi je da ima vise vrsta tog oboljenja i naziva isijasa,,naprimer moj slucaj je bio jedan zivac sam prehladio a on je vezan za bubreg,i on je u prirodnom stanju kao dlaka,ali kad se uklesti ili prehladi onda moze biti kao drvce od sibice debljine i to je bio moj slucaj,,dao mi je neki caj od kavkaza i svaki dan masazu,i propisao mi je 18 komada inekcija 3 dnevno/svako drugi dan..jasam primio dva dana po 3 inekcije i odmah mi je bol popustio posle sam mogao radit ali i dalje je bilo prisutno bola u kuku i listu noge..posle popijenog caja i dosao sam do 9 inekcije bol se totalno smanjijo i polako je nestajao i tako sam se ja borio am dosao kucu osjetio sam u ledjima blagi bol,i odmah izutra 6 mjeseci..rekao mi je doktor dase cuvam naglih trzaja..jasam posle toga radijo tesko i sve je bilop ok..ali posle godinu dana otisao sam na trening,,i posle treninga uradio sam naglo 150 trbusnjaka na travi koja je bila mokra a ja znojav,i to bas u naglim trzajima..a zaboravio sam na doktorov savet..kada sam dosao kuci osjetio sam blagi bol u ledjima i sutri dan bio je blazi nego ranije 2011g. otisao sam u apoteku i sjetio se i sacuvao onaj recept kupio sam iste one inekcije ,,diksalgin,,,ruski naziv a kod nas je ,,deksketoprofen.. i primijo 5 komada svako drugi dan po jednu i proslo me za mesec dana a ne kao 2011 6 meseci..e sad zavisi od covjeka kako je se povredio,kakve ima misice kod kicime i kukova toje bitno akosu slabiji misici onda vise moze doci do ostecenja diska itd..i na kraju da mi trni ,,i to pola sata..kazem sada je sve ok ali i dalje sam u oprezu da sze ne prehladim cim dodje do naglog promene vremena osjetm u preponi leve noge da mi trni,,ali samo naglog vremena..ne svaki put..sad je ok sve radim probajte svi ove inekcije koje sam gore naveo,,ko ima te lakse oboljenje ili malo teze kao stosam ja,,ali opet napominjem zavisi kako covjek povredi se,,,,,srecno....

      Izbriši
  11. Borim se sa išijasom ima 4 mjeseca, a imam 26 godina. Bolovi su se jedno vrijeme bili smanjili ali su se opet pojačali da je neizdržljivo. Četri mjeseca imam bolove kada hodam (ne mogu hodati duze od 5, 10 min) i kada stojim. Primala sam inekcije (koje nisu pomogle) 2 sedmice. Voltarene, OHB 12 tromadol. Pila sam ketanol, melox i zaracet. Zaracet je jedini koji malo uspjeva smjanjiti bolove. Probala sam masaže kantarionovim uljem, masaze sa smjesom od maslinovog ulja i jabukovo sirce, masaze svinjskom masti, stavljala aluminijsku foliju ali nnista od toga ne pomaze =(
    Takodje sam pila i caj od zobi (bez nekog efekta) HELP!

    OdgovoriIzbriši
  12. Preporucila bih vam od srca da za isijas dobro utrljavate u donji dio kicme kantarionovo ulje za vanjsku upotrebu. Od toga ulja se diskovi reganerisu i dovodeci kraljeske u fizioloski polozaj oslobadja se ukljesteni zivac te prestaje bol i isijas.Mene je to izlijecilo a niti je komplikovano niti skupo, a efikasno

    OdgovoriIzbriši
  13. Imala sam ceo zivot probleme sa isijasom sve dok nisam uradila ATLAS,sad sam preporodjena osoba- neznam sta su bolovi

    OdgovoriIzbriši